top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/ת

פרויקט אלקימיניס

פרויקט חדש בשכונת פטרלונה. קרקע, שעליה נבנה בניין חדש לחלוטין הכולל 9 דירות.



פרויקט אלקימיניס, הינו פרויקט חדש בשכונת פטרלונה. הפרויקט כולל 9 דירות חדשות אשר לכולן מרפסות.


העסקה

במהלך שנת 2020 ביצענו עסקה חדשה בשכונת פטרלונה. העסקה כללה רכישת מבנה ישן, על קרקע פינתית עם זכויות בניה. התכנון היה, להרוס את המבנה הקיים ולהקים עליו בניין חדש שבו 9 דירות חדשות ומודרניות ואשר לכל דירה תתווסף מרפסת שמש.

כמו כן, בבניין חניות - יש לציין, כי העיר אתונה סובלת ממצוקת חניה אמתית וערך החניות שם עולה באופן עקבי.


השכונה

מסילת הרכבת החוצה את שכונת פטרלונה, עושה חסד עם תושבי השכונה המחולקת ל'קאטו פטרלונה' השכונה העילית שבין המסילה לגבעת פיליפאפו והשכונה התחתית שבין מסילת הרכבת לרחוב פיראוס. שבע דקות נסיעה ברכבת ואתם באתונה העממית ונטולת הפוזה התיירותית.

לפני מעל 120 שנה השכונה היתה מחוז מגוריהם של רועי עיזים ולכן שמה היה "קטיקדיקה" – מהמילה "קטיקה", שפירושה עזים. בשנת 1922 כ 800 משפחות של פליטים יוונים מאסיה הקטנה התיישבו כאן במעברות ובתים נטושים ולימים הופכת השכונה לשכונת פועלים שחלקה בתי אבן נאים ורומנטיים שהיוו גם תפאורה לסרט חלום החלומות (1961) שצולם כאן.

החל משנות ה 60 של המאה שעברה הופכת פטרלונה למובלעת בוהמיינית האהובה על ידי האתונאים בעיקר בגלל המרחק הקצר ל"מרכז החיים" שבלב העיר ולכן השכונה משמרת את "העולם הישן" בהיבט הקולינרי והתרבותי, יחד עם רוח צעירה ובוהמיינית שמביאים תושביה.

מרחק מטרים ספורים מתחנת הרכבת מתרחשת סצנה קולינארית ומוזיקלית שמעטים מבני אתונה ומבקריה מכירים.. וטוב שכך… פטרלונה היתה מאז ומתמיד שכונה שקטה במרחק 3 תחנות ממרכז העיר ו 7 דקות נסיעה, עם כיכר אחת ממזרח לתחנה, כיכר אחת מערבה ממנה ומסלול ריצה חביב לאורך מסילת הברזל…. אבל העניינים כאן הם שווים ביקור עם סבלנות וסקרנות.

בשכונת פטרלונה אין תיירים, אין מלונות אין חיים סוערים כמו ב 'פלקה', כאן הולכים בבוקר לעבוד, גודשים את בתי הספר בתלמידים לבושים בגדים אחידים, הולכים לכנסיה ביום ראשון ובערב יוצאים לעשות volta (סיבוב בעברית) או לשבת בקפה השכונתי… כאן יש לכם אפשרות לחוש את חיי אתונה האמיתים, אפילו הגרפיטי לא כל כך פורח בשכונה… אי סדר אורבני הוא דווקא יופיה של השכונה, על הככרות הירוקות, הבארים, האוזריות, הטברנות ובתי הקפה שממלאים את ליבה…

כיכר Lous היא אחת ממרכזי החיים השכונתי, כאן מרוכזות מסעדות האוכל המהיר וכאן תוכלו לטעום בישיבה או בעמידה מאכלים מהשורה הראשונה.

טברנת To Rnhsion נפתחה בשנת 1922 (לפני 96 שנים) היא מתמחה בגריל יווני בעיקר סובלאקי לסוגיו השונים, אך תבשילי בית הם בראש התפריט – תזהו אותה לפי הנקניקים התלויים מעל השלט.

מסעדת The Best – גירוס וסופלאקי מהמשובחים באתונה. ןבפינת הרחוב יש גם את ה Best Pitza לא הייתה ולא תהיה כזו בכל העיר. (את הפיצה עושים לידך ב"שידור חי" מרידוד הבצק ועד ההכנסה לתנור).

אוזריה קטנה – "Πετραλώνι" (פטרולוני) שחזיתה מכוסה בציורים נאיביים וכסאותיה בשלל צבעים… כאן תקבלו מיני בשרים על האש, מזטים טובים והכי חשוב – אוזו טוב וחזק.

מקום טוב למזטים, עם בירה ורוח צעירה נמצא מעבר לפינת הכיכר ונקרא קפהניאו פריבולאקי Kafeneio Perivolaki

טברנות מהדור הישן וקונדיטוריות מהדור החדש סובבות גם את כיכר

הברים בפטרלונה הם אחד הדברים החזקים שבשכונה בגלל אופיה הצעיר – קבלו רשימה חלקית, סוערת ובועטת עד השעות הקטנות של הלילה:

בית קפה קטן, צעיר וחברתי המארח הרכבים מוזיקליים מסוגים שונים:

  • Xatripy

  • Spirtokouto

  • Upapa Epops

  • Lola bar

  • Babouras

  • Kyrios Xou

מומלץ להסתובב סביב כיכר 'מרקורי' Merkuri המוקפת בטברנות מהדור הישן, עם אוכל מסורתי, מזטים ביתיים ואווו מטריף….

לסיכום – פטרלונה היא שכונה נהדרת לשהות בה במהלך טיול באתונה, עקב הזמן הקצר מהשכונה ללב העיר (7 דקות) והסצנה התרבותית והקולינרית שלה.


מצב העסקה

פרוייקט אלקימיניס: שלב היסודות של הבניין כבר בשלבי הסיום ובחודשים הקרובים השלד יעלה בהדרגה עד לקומה החמישית.

כזכור, הפרויקט יכלול 9 דירות סטודיו חדשות עם מרפסות בשכונת פטרלונה המבוקשת.

הפרויקט צפוי להסתיים בתחילת שנת 2022.

69 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page